Sponsor - Spring Copenhagen

Spring Copenhagen styrker CSR-arbejde i samarbejde med Plant et Træ

I forbindelse med lanceringen af sit nye koncept Spring Emotions® indgår Spring Copenhagen og Plant et Træ samarbejde. Samarbejdet får i løbet af det næste år 400 træer til at slå rod i den danske natur.

Samtidig med, at et helt nyt flyvefærdigt koncept i træ ser dagens lys, sætter Spring Copenhagen for alvor ind for at styrke sit CSR-arbejde. Det sker i samarbejde med den almennyttige organisation Plant et Træ, der siden 1988 har plantet mere end halvanden million træer i Danmark.

Forpligtet til at tage ansvar
Samarbejdet har været i støbeskeen længe, da det fra virksomhedens start har været Spring Copenhagens ønske at styrke CSR-arbejdet. Som designvirksomhed med fokus på trædesign har det været afgørende at handle ansvarsfuld med træ og sætte fokus på genplantning. 

”Som designvirksomhed med fokus på træ er vi både bevidste om og forpligtede til at gøre en forskel i arbejdet med genplantning. Aftalen med Plant et Træ er det første af forhåbentlig flere initiativer, hvor vi styrker arbejdet med CSR,” fortæller Claus Nielsen, partner i Spring Copenhagen.

Glad for større fokus på bæredygtighed
Hos Plant et Træ ser landsformand og informationschef Jens Døssing frem til samarbejdet. Han noterer sig med glæde, at en vækstende virksomhed også formår at fokusere på CSR og prioriterer at afsætte midler til arbejdet med bæredygtighed. 

”Vi er glade for, at en vækstende, mindre virksomhed som Spring Copenhagen også sætter fokus på miljø og bæredygtighed. Øget træplantning reducerer CO2-niveauet, og vi får mulighed for at plante endnu flere træer sammen med børn i den danske natur,” siger Jens Døssing. 

Lokalt fokus i højsædet
Plant et Træ har siden 1988 plantet bl.a. undervisningsskove og frugtplantager ved børneinstitutioner, og derfor er det også Spring Copenhagens ønske at forankre arbejdet med at plante træer lokalt, så børn i Roskilde-området kan få glæde af donationen.

”Vi er rigtig glade for Plant et Træs lokale fokus, og at udplantningen foregår sammen med børn. Vi håber at forlænge det lokale aspekt yderligere, så udplantningen foregår sammen med børn fra Roskilde-området, hvor virksomheden er hjemhørende,” fortæller Claus Nielsen.

Mere information:
Claus Nielsen, cn@springcopenhagen.com, +4531154037

Sponsor-Spring Copenhagen logo